Som fotograf og visuelt tænkende kommunikationskonsulent tilbyder jeg virksomheder stærk visuel kommunikation, der gennem æstetiske og virkelighedsnære fotos indfanger virksomhedens identitet og sjæl, og de måder virksomheden skaber sine bedste resultater for kunderne.

Et foto er ikke bare et foto. Det er visuel ytring, som former det indtryk og image, som nuværende og fremtidige kunder danner sig. Derfor er det særdeles vigtigt, at det visuelle indhold og udtryk harmonerer godt med den virkelighed, kunderne, samarbejdspartnere og andre møder. Er virkeligheden og samarbejdet med jer båret af åbenhed, humor, professionalisme og en stærk vilje til at sikre topklasses service og produkter, så nytter det ikke at bruge billeder, der oser af, at billederne taget i USA og hentet gratis eller meget billigt på nettet. Den type billeder sender et forkert signal om virksomhedens virkelighed, ånd og kultur.

Et bedre valg er benytte en professionel fotojournalist eller dygtig reklamefotograf til at skildre jeres virkelighed og virksomhedskultur livsnært i en serie af troværdige billeder. Disse billeder vil have en helt anden og langt større værdi, fordi de på autentisk vis fortæller om jer.

De færreste lader sig narre af polerede reklamebilleder eller amerikanske stock photos, men vil gerne se og opleve den menneskeligt autentiske og ærlige virksomhed, der ikke snyder på vægten, men står ved sig selv – og gerne med et strejf af humor. Humoren og den let uhøjtidelige og selvironiske tilgang spiller en væsentlig rolle i en dansk kontekst. Derfor vil den visuelle kommunikation, der inddrager det humoristiske aspekt, vise en dybere forståelse for det fælleskulturelle grundlag, som mange virksomheder fungerer bedst muligt på.

Hvordan indfanges de øjeblikke, der udstråler humor, glimt i øjet og selvironi så? Og hvordan fortælles historien med et glimt i øjet om virksomheden, så den både fremstår seriøs professionel og uhøjtidelig. Et af værktøjerne, som Sipureco har, er fotojournalistik, der bruges til at skabe fortællende enkeltfotos såvel som sammenhængende billedserier. Fra fotojournalistikken kommer også et veltrænet talent for indlevelse, der gør at mennesker føler sig trygge ved at lade sig fotografere og være kreative medskabere at visuelle budskaber. Fra fotojournalistikken henter Sipureco PR & kommunikation også værktøjet og begrebet the decisive moment, der på dansk kan oversættes til det afgørende øjeblik, hvor billedets indholdselementer er organiseret og komponeret sådan, at de udtrykker det essentielle af situationen og på en sådan måde, at spændingen fastfryses, så fotoet til tiltrækker sig beskuernes opmærksomhed og skaber følelsesmæssig spændingsmæssig genklang hos de, der ser billedet. At indfange disse afgørende øjeblikke forudsætter tid, tilstedeværelse og intuition.

Du får troværdig og vedkommende visuel kommunikation, når du får fotos til din virksomhedskommunikation. Det gælder uanset, om du skal bruge fotos til brandingkampagner, portrætter, brochurer, web, årsrapporter eller redaktionelle reportager. Billedmaterialet er naturligvis altid af høj teknisk og indholdsmæssig kvalitet og udført professionelt. Der bliver lagt kreative kræfter i at omsætte din ide og dit behov til et stærkt visuelt udtryk, der påvirker din målgruppes holdninger og adfærd.