Facebook og billeder er to ting, der hører sammen for mange virksomheder, men har du seriøst overvejet om billederne er så gode, at de kan bruges til virksomhedens Facebook-side?

Hvor gode er de egentligt, dine billeder? Er de lidt for mørke, for grumsede, lidt for uskarpe, rystede, slørede, udvandede, blitzede?

Hvor godt tror du, at disse billeder brander og sælger virksomheden, som seriøs, professionel og kvalitetsbevidst, når billederne på Facebook mest af alt ligner ubehjælpelige fejlskud fra ferien?

Tag ikke fejl af vigtigheden af gode, flotte og æstetiske lækre billeder, der er små kunstværker. Det kan også være billeder, der rejser spørgsmål, inspirerer og opfordrer til at handle og agere anderledes. Eller mere dokumenterende fotos, der giver syn for sagen – sådan ser det ud, når vi har løst opgaven! Gode billeder virker.

Billeder påvirker. De giver et indtryk, som er med til at vise, at du og dine kolleger, ja hele virksomheden har forstået, at Facebook netop er virksomhedens ansigt udadtil til resten af verden. Og hvad I viser til resten af verden må være det, I er og kan. Skal det være fejlskuddene, som burde være slettet eller det modsatte og vise hvem I er, hvorfor I gør det, I gør. Og hvad andre kan opnå.

De fleste kan godt fortælle en god historie, gøre den spændende og formidle stemninger, men når det kommer til fotos, så bliver det svært for mange. For hvordan får man ord og visuelle indtryk formidlet gennem fotografier, der er skabet af elementer som lys, mørke og farve komponeret og fastholdt i tid? Det kan fotografer vise og hjælpe med. Så brug en dygtig fotograf til at omsætte eller til at hjælpe med at visualisere det, som du, dine kolleger og virksomheden vil være kendt for.