Læs tre råd og få bedre kontakt til pressen

TV fotograf med stort Betacam kamera pŒ sin skulder er ved at optage Lars Larsen og Jacob Boye-M¿ller under indvielsen af V¾kstcenter Vesthimmerland i Fars¿ i Himmerland. © Jan H¿st-Aaris/Signifikant, 7/10-2005

Lars Larsen, JYSK’s direktør, interviewes. Foto: Jan Høst-Aaris

Med disse tre råd er du tættere på at fange journalisters interesse for din pressemeddelelse:

Find det rette budskab

Hvad er det nye usædvanlige, der har interesse for mediets læsere?
Hvilket budskab er SÅ vigtigt, at læserne ikke kan undvære det?
Hvordan gør virksomhedens nye produkt, revolutionerende opfindelse eller overraskende samarbejde livet meget bedre for læserne?

Fang journalisten på det rette tidspunkt

Hvornår er det bedst at kontakte journalisten?
Hvornår deltager journalisten i redaktionsmøder, hvor han/hun medbringer ideer til nye historier, der lever op til mediets nyhedskriterier?
Hvordan kan du udnytte mediets produktionsgang i forhold til weekender, særlige tillæg og store begivenheder under opsejling?
Arbejder journalisten helt aktuelt på en stor nyhedshistorie eller kampagne, du kan koble dig på?
Har journalisten skrevet om emnet for nylig?

Fortæl historien

Skriv kort, klart og forståeligt budskabet i nutid til journalisten.
Fortæl det vigtigste først, uddyb bagefter.
Lav et faktaark med de fem væsentligste fakta.
Medsend et godt pressefoto.

De tre råd fører til bedre pressemeddelelser, men gør det ikke alene.

Kontakt Sipureco PR & Kommunikation og få mere hjælp til at lave pressemeddelelser, der rammer plet hos journalister, fører til større synlighed i medierne og styrker dit og din virksomheds omdømme.

Skriv et svar