Sådan forbedrer du kundernes oplevelse af virksomhedens website

Winni Jørgensen bruger sin smartphone til at surfe på internettet og besøge websites, bl.a. webshops for at købe ting. Foto: Jan Høst-Aaris / Sipureco, 26. januar 2014

Winni Jørgensen bruger sin smartphone til at surfe på internettet og besøge websites, bl.a. webshops for at købe ting.
Foto: Jan Høst-Aaris / Sipureco, 26. januar 2014

En hjemmeside være så hurtig som overhovedet mulig at åbne for besøgende kunder. Forestil dig en situation, hvor du er kunden, der står uden for en fysisk butik, hvor døren er tonstung og samtidig binder så meget, at det bare at lettere at gå over gaden til en anden butik.

Hvad vil du gøre?

Det er ret oplagt, at du vælger den butik, hvor du hurtigt kan smutte ind og gøre dine indkøb. Det adskiller sig ikke på internettet. Her er det, der binder i døren – så at sige – store billeder. Men hvilke billeder er det? Og hvordan kan du gøre dem mindre?

Du kan finde billederne ved at lade Google analysere dine web-sider med værktøjet Page Speed Tools.

Værktøjet udpeger de billeder, der er for store. Derefter er det blot at redigere billederne så små som muligt uden, at det går nævneværdigt ud over billedkvaliteten.

Skriv et svar