En usynlig virksomhed har ikke mange chancer for at overleve i dag. Det er derimod bydende nødvendigt at være synlig for kunder, leverandører og medarbejdere for virksomhedens fortsatte eksistens. Public relations eller blot PR er et godt værktøj til at opnå en større synlighed på en troværdig måde.

Synligheden gør det muligt for kunderne at vælge virksomhedens produkter frem for andre virksomheders. Synligheden bruges til at vælge og prioritere de leverandører, der opfylder fx bestemte kvalitetskrav, etiske normer og konventioner. Med en høj grad af synlighed overfor de mest lovende og potentielt set bedste medarbejdere lægger virksomheden et godt fundament for at tiltrække nye dygtige medarbejdere.

Stor synlighed tiltrækker mere interesse

En stærkt synlig virksomhed tiltrækker sig også større opmærksomhed og interesse fra journalistiske medier. De vil ofte være interesserede i at berette om virksomheden, dens holdning og aktiviteter, fordi det har læsernes, lytternes, seernes og webbrugernes interesse.

Synlighed indgår som en meget væsentlig del af Sipureco PR & kommunikations arbejde – ikke blot i form af publicity, altså presseomtale og synlighed i medierne, men som et mere grundlæggende element i enhver virksomheds profilering af sin identitet og produkter.

Få tre råd hurtige råd til pressekontakt

Vil du gerne høre mere om, hvordan din virksomhed kan arbejde strategisk med synlighed i forhold til virksomhedens interessenter? Så tøv ikke med at ringe på 21 66 40 18 eller bruge kontaktformularen.